خانه / اجتماعی / تلاش آلمان برای تنظیم مقررات در رسانه های اجتماعی

تلاش آلمان برای تنظیم مقررات در رسانه های اجتماعی

آلمان به دنبال تصویب قانونی است که شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۲ میلیون کاربر را ملزم می‌کند تا محتوای غیرقانونی و اخبار جعلی را طی ۲۴ ساعت حذف کند.

به گزارش یک آی تی و به نقل از کارنگی ؛ آلمان به دنبال تصویب قانونی است که شبکه‌های اجتماعی که بیش از ۲ میلیون کاربر داشته باشند را ملزم می‌کند تا محتوای نفرت‌انگیز، غیرقانونی و اخبار جعلی را طی ۲۴ ساعت حذف کنند. در غیر این صورت، با جریمه‌ای برابر ۵۰ میلیون یورو، مواجه خواهند شد.

این قانون Network Enforcement Act» (Netzwerkdurchsetzungsgesetz)» نام دارد و شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، تامبلر و مانند این‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

یوتیوب نیز اعلام کرد این شرکت کارمندان خود را تا ۱۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ به منظور متعادل تر کردن محتوای ویدئوها، افزایش خواهد داد.

چالش های تصویب این قانون در آلمان:

  • کپی کردن پست ها در شبکه های اجتماعی قبل از حذف کردن
  • زیر بار نرفتن شرکتها برای حذف محتوا؛ زیرا ممکن است این شرکت ها، محتوای گزارش شده را غیر قانونی تلقی نکنند.
  • مشخص نبودن تعریف دقیق محتوای غیر قانونی: این مورد بر اساس تعریف کشورهای گوناگون و قوانین آن ها، متفاوت است.
  • رواج « Cyber bullying » یا همان «قلدری سایبری»

اما مشکل اینجاست که به محض بارگذاری یک محتوای غیر قانونی در شبکه هایی اجتماعی، این مضامین، آسیب های خود را به جای خواهد گذاشت.

درباره ی ali542

همچنین ببینید

آذری جهرمی: فضای مجازی فقط یک پیام رسان نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه فضای مجازی فقط یک پیام رسان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی